A Healthnotes® Healthy Update brought to you by your friends at www.CNCAhealth.com Phone: 800.515.5573 |
|
YOUR
RESOURCE FOR BETTER HEALTH | MAY
2008 |
|
| New Premium CNCA Products: Omega-3 Max EC (fish-oil), Vitamin D (2000 IU), and Whey Pure Protein | |
FEATURE
STORY IN THE NEWS CHECKLIST COOKING CORNER VITAMINS & MINERALS HERBAL REMEDIES EVERYDAY ANSWERS
"I
have just discovered your newsletter. It is great!" |
Osteoporosis is a condition in which the normal amount of bone mass has decreased. Although insufficient when used as the only intervention, calcium supplements help prevent osteoporosis. Though some of the research remains controversial, the protective effect of calcium on bone mass is one of very few health claims permitted on supplement labels by the U.S. Food and Drug Administration. Where is it found? Who is likely to be deficient? Calcium deficiency has been implicated as a possible cause of gestational hypertension. Gestational hypertension (GH) is high blood pressure that develops after the twentieth week of pregnancy and returns to normal after delivery, in women with previously normal blood pressure. In two preliminary studies, women who developed GH were found to have significantly lower dietary calcium intake than did pregnant women with normal blood pressure. Calcium supplementation has significantly reduced the incidence of GH in preliminary studies and in many, though not all, double-blind trials. Calcium supplements may be most effective in preventing GH in women who have low dietary intake of calcium. The National Institutes of Health (NIH) recommends an intake of 1,200 to 1,500 mg of calcium daily during normal pregnancy. In women at risk of GH, studies showing reduced incidence have typically used 2,000 mg of supplemental calcium per day, without any reported maternal or fetal side effects. Nonetheless, many doctors continue to suggest amounts no higher than 1,500 mg per day. How much is usually taken? Are there any side effects or interactions? People with hyperparathyroidism, chronic kidney disease, or kidney stones should not supplement with calcium without consulting a physician. For other adults, the highest amount typically suggested by doctors (1,200 mg per day) is considered quite safe. People with prostate cancer should avoid supplementing with calcium. Vitamin D's most important role is maintaining blood levels of calcium. Therefore, many doctors recommend that those supplementing with calcium also supplement with 400 IU of vitamin D per day. Save 10-20% on our Monthly Special CNCA Home Page * Customers that recommend CNCA products = 99.6% Copyright © 2006-2008 Healthnotes, Inc. All rights reserved. Republication or redistribution of the Healthnotes® content is expressly prohibited without the prior written consent of Healthnotes, Inc. Healthnotes Newsletter is for educational or informational purposes only, and is not intended to diagnose or provide treatment for any condition. If you have any concerns about your own health, you should always consult with a healthcare professional. Healthnotes, Inc. shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon. HEALTHNOTES is a registered trademark of Healthnotes, Inc. The statements above have not been evaluated by the Food & Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease or condition, including cancer. |